Wszelkie przetłumaczone nazwy mogą się różnić z oficjalnymi (jeżeli kiedyś wyjdzie polska wersja), dlatego jeżeli masz wątpliwości, co do niektórych nazw, wybierz język English w lewym menu (W innych językach).

Słownik

Z ArcheAge Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj

Nie jesteś pewien co oznacza termin, który widziałeś w grze? Znajdziesz go tutaj.

Zapis:

termin // polski odpowiednik (jeżeli istnieje): wyjaśnienie.

Spis treści

A[edytuj | edytuj kod]

  • AE (AoE): ang. Area of Effect - Efekt obszarowy. Ataki i zdolności o zasięgu obszarowym (kilka celów).
  • AFK // ZW: ang. Away from Keyboard - Z dala od klawiatury. // Zaraz wracam.
  • Aggro: Agresja lub nienawiść. Skupienie się przeciwnika na celu.

B[edytuj | edytuj kod]

  • BoE: ang. Bind on Equip - Przypisany po użyciu. Przedmiot zostaje przykuty i związany z postacią, po jego założeniu.
  • BoP: ang. Bind on Pick Up - Przypisany po podniesieniu. Przedmiot zostaje przykuty i związany z postacią, po jego podniesieniu.
  • Buff: Statystyki postaci lub umiejętności wzmacniające.

C[edytuj | edytuj kod]

  • CC: ang. Crowd Control - kontrola tłumu. Zdolności, które powodują utratę kontroli nad niektórymi lub wszystkimi akcjami wykonywanymi przez gracza i Bohaterów Niezależnych.

D[edytuj | edytuj kod]

  • DPS: ang. Damage Per Second - Obrażenia na sekundę. Skrót używany również do określania specjalizacji postaci (zadający obrażenia).

H[edytuj | edytuj kod]

  • HP // PŻ: ang. Health Points - Punkty Życia. Ilość żywotności, którą ma gracz/BN/obiekt.

L[edytuj | edytuj kod]

  • Loot // Drop: Łup. Przedmioty zdobyte z pokonanych potworów i graczy.

N[edytuj | edytuj kod]

P[edytuj | edytuj kod]

  • PC: ang. Player Character - postać gracza. Postać, którą kontroluje grający.

S[edytuj | edytuj kod]

  • SP: ang. Skill Point - punkty umiejętności. Punkty używane do wzmacniania poziomu umiejętności.

T[edytuj | edytuj kod]

  • Tank: Postać specjalizująca się w trzymaniu "Aggro" i/lub przyjmowaniu dużej ilości obrażeń.
  • TR: ang. Trade Run - runa handlowa. Proces dostarczania dóbr handlowych ze źródła do docelowego BN.